To przekłada się na niski odsetek kobiet zatrudnionych w branży nowoczesnych technologii.
– Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menadżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach jest to 54 proc. – zauważa Gaj.
Co roku w czwarty czwartek czwartego miesiąca – a więc w tym roku przypadający na 24 kwietnia – obchodzony jest Światowy Dzień Kobiet i Dziewcząt w ICT. Został on ustanowiony przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jego celem jest promocja zatrudnienia kobiet w branżach informatycznych i technicznych. W Polsce ta sama idea przyświeca programowi „Dziewczyny w nowych technologiach” organizowanemu przez UKE.
– Głównym celem programu jest pokazanie, że firmy z branży nowoczesnych technologii to dobre miejsce pracy. Chodzi nie tylko o zarobki, lecz także o możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie – przekonuje prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Jej zdaniem, twierdzenie, że kobiety nie poradzą sobie w IT, jest nieuzasadnione.
– Nasz program ma na celu obalenie stereotypu, że kobieta to dobry psycholog czy wychowawca w przedszkolu lub w szkole, ale już niekoniecznie dobry programista czy pracownik telekomunikacji – mówi Magdalena Gaj. – To właśnie kobiety z branży powinny pokazywać, że to nieprawda i że także kobietom może się w IT udać – dodaje.
W ramach programu „Dziewczyny w nowych technologiach” UKE organizuje trwający od 15 marca do 30 kwietnia konkurs. Studentki kierunków technicznych od drugiego roku studiów pierwszego stopnia mogą walczyć o trzymiesięczne staże w firmach partnerskich.
Zobacz także
Rewolucja w sposobie korzystania z internetu. Może zmienić się rola wyszukiwarek internetowych
Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że internauta może zażądać usunięcia swojego nazwiska z sieci, jeśli pojawia się ono w kontekście wypaczającym… Czytaj dalej »
Współtwórca Skype'a odebrał pierwszą nagrodę CEED Institute
Estoński programista i przedsiębiorca Jaan Tallinn odebrał przyznaną po raz pierwszy nagrodę CEED Institute. Think-tank założony przez Jana Kulczyka postanowił… Czytaj dalej »
Rośnie rynek drukarek 3D. Najtańsze kosztują około 2 tys. złotych
Najtańsze drukarki 3D kosztują około 2 tys. złotych, a projekty są dostępne za darmo lub za niewielką opłatą w internecie. Zapotrzebowanie na takie urządzenia… Czytaj dalej »
Trendy na rynku telewizorów
Konsumenci coraz chętniej sięgają po duże telewizory, ale nie wszyscy chcą płacić za dodatkowe usługi smart TV, czyli za dostęp do internetu i możliwość… Czytaj dalej »
Hakerzy coraz bardziej skuteczni. W ubiegłym roku wykradli 552 miliony tożsamości
552 miliony ujawnionych tożsamości w hakerskich włamaniach do sieci informatycznych dużych firm – to bilans 2013 roku według raportu firmy Symantec. Liczba… Czytaj dalej »
Nowoczesne rozwiązania technologiczne zrewolucjonizują branżę podróżniczą
Elektroniczny asystent mniejszy od ludzkiego włosa oraz próbki rzeczywistości na stronach internetowych – tak ma wyglądać podróżowanie w przyszłości… Czytaj dalej »
Komputerowe symulacje coraz popularniejszą metodą edukacji młodzieży. Przykładem program „Zarządzanie firmą”
Zamiast wykładów i testów dla uczniów o sposobach zarządzania firmą – symulacja komputerowa. W ten sposób łatwiej nauczyć się, jak podejmować decyzje… Czytaj dalej »
Innowacyjne sposoby płatności
Polacy mają w portfelach ok. 20 mln kart z możliwością płatności zbliżeniowej, a co miesiąc dokonują nimi kilkanaście milionów transakcji. Coraz większą… Czytaj dalej »
Tylko połowa użytkowników smartfonów używa aplikacji
Już 46 proc. Polaków posiada smartfony, ale tylko połowa z nich wykorzystuje je aktywnie. Smartfony zostały zaprojektowane tak, aby łatwiej korzystało się… Czytaj dalej »
Mniejsze zainteresowanie YouTube’em. Serwisowi wyrosła konkurencja
Po latach dynamicznych wzrostów liczby użytkowników serwisu wideo YouTube zainteresowanie serwisem spada – wynika z danych firmy Gemius, która zbadała ruch… Czytaj dalej »