To przekłada się na niski odsetek kobiet zatrudnionych w branży nowoczesnych technologii.
– Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menadżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach jest to 54 proc. – zauważa Gaj.
Co roku w czwarty czwartek czwartego miesiąca – a więc w tym roku przypadający na 24 kwietnia – obchodzony jest Światowy Dzień Kobiet i Dziewcząt w ICT. Został on ustanowiony przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jego celem jest promocja zatrudnienia kobiet w branżach informatycznych i technicznych. W Polsce ta sama idea przyświeca programowi „Dziewczyny w nowych technologiach” organizowanemu przez UKE.
– Głównym celem programu jest pokazanie, że firmy z branży nowoczesnych technologii to dobre miejsce pracy. Chodzi nie tylko o zarobki, lecz także o możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie – przekonuje prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Jej zdaniem, twierdzenie, że kobiety nie poradzą sobie w IT, jest nieuzasadnione.
– Nasz program ma na celu obalenie stereotypu, że kobieta to dobry psycholog czy wychowawca w przedszkolu lub w szkole, ale już niekoniecznie dobry programista czy pracownik telekomunikacji – mówi Magdalena Gaj. – To właśnie kobiety z branży powinny pokazywać, że to nieprawda i że także kobietom może się w IT udać – dodaje.
W ramach programu „Dziewczyny w nowych technologiach” UKE organizuje trwający od 15 marca do 30 kwietnia konkurs. Studentki kierunków technicznych od drugiego roku studiów pierwszego stopnia mogą walczyć o trzymiesięczne staże w firmach partnerskich.
Zobacz także
Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie. W sieci czeka na nie sporo zagrożeń
Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do internetu. Większość regularnie korzysta z mediów społecznościowych i aplikacji… Czytaj dalej »
Sztuczna inteligencja będzie zarządzać naszym życiem. Dla 35 proc. będzie ona pomocna w pracy
Najważniejszym trendem rozpoczynającego się roku będzie rosnąca rola sztucznej inteligencji – wynika z raportu „10 Hot Consumer Trends for 2017” firmy… Czytaj dalej »
9 mln Polaków 50+ nie korzysta z internetu. Koszty wykluczenia cyfrowego to 24 mld zł
Blisko 80 proc. z 13 mln Polaków powyżej 50. roku życia nie korzysta z internetu. Wykluczenie cyfrowe oznacza 24 mld zł strat dla budżetu państwa i gospodarstw… Czytaj dalej »
Inteligentne domy coraz powszechniejsze. Nadal obawiamy się jednak o bezpieczeństwo
W ciągu najbliższych pięciu lat większość sprzętu AGD i RTV w prywatnych domach będzie mieć połączenie z internetem – tak wskazało prawie dwie trzecie… Czytaj dalej »
Rynek zaawansowanych technologii wkracza w świat mody. To szansa dla Polaków
Połączenie ubrań i elektroniki to już nie wizja science fiction, lecz rzeczywistość. Trwają zaawansowane prace nad stworzeniem rzeczy (ubrań i biżuterii)… Czytaj dalej »
Mobilne aplikacje ułatwiają planowanie podróży i sam wyjazd, mogą też zabezpieczyć samochód
Na rynku przybywa aplikacji mobilnych ułatwiających planowanie wakacji i sam wypoczynek. Turyści mogą korzystać z nich w celu wyszukiwania biletów lotniczych… Czytaj dalej »
W najbliższych latach Polacy będą dokonywać większości transakcji za pomocą bankowości mobilnej
Prawie 3 mln Polaków ma już dostęp do bankowości mobilnej. Większość z nich używa smartfonów do typowych operacji, takich jak sprawdzanie salda i zlecanie… Czytaj dalej »
Będzie deregulacja rynku usług internetowych. Ma ona zwiększyć inwestycje w sieć, przedsiębiorczość i zatrudni…
Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył konsultacje w sprawie projektu uwolnienia rynku usług internetowych w 76 gminach. Wprowadzana kilka lat temu regulacja… Czytaj dalej »
Popularność bitcoinów będzie rosła. Część waluty może być jednak kupowana za pieniądze z nielegalnych źró…
Dopóki któryś kraj nie zacznie akceptować bitcoina jako waluty, nie ma co liczyć na to, że stanie się on popularny na masową skalę. Mimo to liczba osób… Czytaj dalej »
Phablety zyskują na znaczeniu, także w Polsce. Ich popularność odbije się na sprzedaży tabletów
W szybkim tempie rośnie na świecie sprzedaż phabletów, czyli urządzeń łączących funkcje telefonu i tabletu. Ich udział w rynku smartfonów oscyluje już… Czytaj dalej »