Co to jest logotyp i jak z niego korzystać? [reklama]
Przedsiębiorcy chcą się wyróżniać spośród konkurencji. Robią to za pomocą oferty, sposobu komunikacji z odbiorcami, a także poprzez logotyp. Ten element graficzny może być wykorzystany do przekazywania cennych informacji o firmie, a także wywoływać pozytywne emocje oraz skojarzenia. Czym dokładnie jest logotyp? Jak z niego korzystać? Sprawdź w tym artykule!
Co to jest logotyp?
Logotyp jest symbolem graficznym, wykorzystywanym przez firmy do komunikacji z klientami. Jego zaprojektowanie to stworzenie głównego elementu identyfikacji wizualnej. Logotyp składa się z warstwy tekstowej. Zazwyczaj jest nią nazwa firmy lub marki. W przeciwieństwie do logo logotyp składa się tylko z tego jednego elementu. Nie zawiera więc warstwy graficznej, czyli sygnetu, ani sloganu.Logotyp jako symbol wybiera coraz więcej firm. Jest on minimalistyczny, a jednocześnie elegancki. Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu logotyp jest ponadczasowy. Jeśli jednak zaistnieje konieczność jego odświeżenia, jest ona zazwyczaj łatwiejsza, niż w przypadku logo.
Jak korzystać z logotypu?
Chcąc zadbać o wizerunek własnej firmy, warto wiedzieć, jak korzystać z logotypu. Najważniejsze informacje na ten temat znajdują się w księdze znaku. Jeśli więc firma decyduje się na zaprojektowanie logotypu, dobrze jest zamówić także instrukcję jego obsługi. Poza tym dobrze jest stosować się do kilku ważnych zasad.Stosuj logotyp wysokiej jakości
Logotyp jest symbolem wykorzystywanym w wielu miejscach. Pojawia się on na opakowaniach produktów, samych produktach, banerach reklamowych, ulotkach, w reklamach telewizyjnych, internetowych oraz prasowych. Logotyp wykorzystuje się również w mediach społecznościowych. Ciężko sobie wyobrazić także stronę internetową bez charakterystycznego symbolu. Studio graficzne GoodProject podkreśla, że projektowanie logo powinno stawiać przede wszystkim na wysoką jakość, ponieważ logotyp świadczy o profesjonalnym wizerunku firmy.
Nie zmieniaj samodzielnie formy logotypu
Symbol stworzony przez studio graficzne, to efekt wielogodzinnej pracy oraz doświadczenia. Dlatego też samodzielne dokonywanie w nim zmian nie jest zalecane. W ten sposób można zmienić jego formę na niekorzystną. Wpłynie to negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.
Zwracaj uwagę na tło, na jakim umieszczasz logotyp
Bardzo ważne w korzystaniu z logotypu jest umieszczanie go na właściwym tle. Studio graficzne przygotowuje symbol w kilku wersjach kolorystycznych, tym samym ułatwiając cały proces. Jednak często zdarza się, że logotyp jest ledwo widoczny, ponieważ został umieszczony na niewłaściwym tle. Dlatego warto skorzystać z księgi znaku, w której znajdują się informacje na temat tego, jaką wersję kolorystyczną wykorzystać w drukowanych oraz cyfrowych projektach graficznych.
Podsumowanie
Logotyp jest charakterystycznym znakiem graficznym, dzięki któremu firma może budować swój wizerunek wśród odbiorców. Składa się on z części tekstowej, którą jest nazwa przedsiębiorstwa lub marki. Odpowiednio zaprojektowany logotyp jest uniwersalny i ponadczasowy.Artykuł sponsorowany