Piątek, 16 listopada 2018 r.   Imieniny: Gertrudy, Edmunda, Marii
Polskie Radio PiK » Reklama

Sponsoring audycji i relacji antenowych

Radio PiK w swojej ofercie oprócz skutecznej reklamy posiada także inne skuteczne i prestiżowe formy promocji, jedną z nich jest sponsoring programów radiowych.

Sponsoring radiowy audycji lub relacji antenowych (np. transmisje sportowe, relacje eventowe) to przede wszystkim :
  • indywidualna oferta dopasowana do potrzeb Firmy/Sponsora,
  • nieograniczone możliwości dotarcia do wskazanych grup celowych,
  • możliwość budowania emocjonalnej więzi ze słuchaczem ulubionej przez niego audycji,
  • możliwość budowania prestiżu marki Firmy/Sponsora.
    Sponsoring audycji radiowych i relacji antenowych

    Prognoza pogody

    Polskie Radio Pomorza i Kujaw ma przyjemność zaoferować Państwu udział w niestandardowym projekcie promocyjnym - sponsoringu radiowym codziennej, cyklicznej i cieszącej się dużym zainteresowaniem słuchaczy audycji - Prognozy Pogody.

    "Prognoza Pogody" w radiu jest audycją o bardzo dużej słuchalności. Atrakcyjność tej audycji polega nie tylko na tym, że jest emitowana zaraz po programach informacyjnych, ale głównie, dlatego, że każdy z nas codziennie bez względu na porę roku chce wiedzieć jaki nas czeka dzień. Informacja o pogodzie są jedną z najbardziej oczekiwanych informacji, pogoda bowiem determinuje nasze działania i zachowania, ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie, określa nasz kalendarz dnia, sposób ubioru, decyzje o opiece nad dziećmi, wypoczynku oraz zakupowe np. zakupy przed wyjazdem na weekendy.

    Każda Prognoza Pogody poprzedzona jest wskazaniem indywidualizującym Sponsora przed i po audycji z podaniem np. jednego z produktów lub usługi. Wkład Sponsora za współfinansowanie tworzenia i rozpowszechnianie sponsorowanej audycji z elementami promocyjnymi indywidualizującymi Sponsora, jest negocjowany i zależy od :
    • liczby wskazań Sponsora/liczby sponsorowanych odcinków audycji,
    • liczby zapowiedzi audycji sponsorowanej,
    • cykliczności audycji,
    • pasm czasowych emisji sponsorowanej audycji i zapowiedzi audycji (zwiastunów),
    • pakietu towarzyszącego promocji (np. wspomaganie sponsoringu reklamą w blokach reklamowych, konkursem antenowym z ew. nagrodą).

    Sponsoring audycji cyklicznej
    Prognoza Pogody

    Liczba Prognoz Pogody dziennie
    od 6:05 do 22:05
    (17)

    Liczba audycji sponsorowanych
    w tygodniu

    Razem liczba wskazań Sponsora
    przy audycji
    Prognoza Pogody
    w Radiu PiK
    ( przed i po)

    Tygodniowo 5 dni

    17
    85
    170

    Tygodniowo 7 dni

    17
    119
    238

    Tygodniowo 20 dni

    17
    340
    680

    Tygodniowo 31 dni

    17
    527
    1.054
    Intensywność działań sponsorskich możecie Państwo wybrać odpowiednio do swoich potrzeb promocyjnych, np. wybierając jedną z wielu opcji.

    Zapraszamy zatem do kontaktu z nami w celu skorzystania z tej skutecznej i zarazem prestiżowej formy promocji Firmy.

    Sponsoring w Radiu Pomorza i Kujaw to się opłaca, sprawdź to www.radiopik.pl

    Po drodze

    Polskie Radio Pomorza i Kujaw ma przyjemność zaoferować Państwu udział w niestandardowym projekcie promocyjnym - sponsoringu radiowym codziennej, cieszącej się dużym zainteresowaniem słuchaczy audycji "Po drodze". Jest to audycja informacyjna zawierająca szereg użytecznych informacji przeznaczonych dla kierowców, użytkowników samochodów, podróżujących samochodami, turystów, miłośników motoryzacji, dealerów samochodowych, warsztatów i serwisów samochodowych.

    Informacje cykliczne w programie radia, typu traffic moto "Po drodze", są audycjami popularnymi o bardzo dużej słuchalności. Atrakcyjność tych audycji polega nie tylko na tym, że są one emitowane zaraz po programach informacyjnych, ale głównie dlatego, że ich zawartość-treść jest nam bardzo bliska i użyteczna w praktyce. Wielu z nas codziennie, bez względu na porę dnia, chce wiedzieć jaka jest sytuacja na drogach i co nas czeka w czasie podróży środkami lokomocji. Informacje tego typu są jednymi z najbardziej oczekiwanych informacji bowiem determinują one nasze zachowania, samopoczucie, poczucie bezpieczeństwa, określają nasz kalendarz dnia, decyzje o podróży i ewentualnym wypoczynku. Informacje tego typu stanowią też element profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    W treści audycji zamieszczamy między innymi takie informacje, jak:
    • sytuacja drogowa w miastach i regionie,
    • sprawy profilaktyki bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    • remonty na drogach i ulicach miast Regionu,
    • utrudnienia na drogach (wypadki, blokady dróg,..)
    • porady drogowe
    W Radiu PiK, w dni powszednie, audycja pt. "Po drodze" jest emitowana w następujących porach:
    • w pasmie porannym : 6:45; 7:15; 7:45; 8:15 ;
    • w paśmie popołudniowym: 15:30; 16:05; 16:28; 17:05.
    W tygodniu audycja jest nadawana 40 razy i jest to doskonała okazja aby umieścić wskazania sponsorskie przed i po audycji; razem 80 emisji tygodniowo informacji o Sponsorze/Firmie.

    Każda audycja "Po drodze" jest oznaczona w programie specjalnym jinglem identyfikującym (dźwiękowym logo), ułatwiającym zapamiętanie i budującym przyzwyczajenie słuchaczy do pór emisji audycji. W przypadku sponsoringu tych audycji, przed emisją i po jej zakończeniu emitowane jest wskazanie indywidualizujące Sponsora z podaniem jego np. jednego z produktów lub usługi.

    Wkład Sponsora za współfinansowanie tworzenia i rozpowszechnianie sponsorowanej audycji, z elementami promocyjnymi i indywidualizującymi Sponsora jest negocjowany i zależy od:
    • liczby wskazań Sponsora/liczby sponsorowanych odcinków audycji,
    • liczby zapowiedzi audycji sponsorowanej,
    • cykliczności audycji ,
    • pasm czasowych emisji sponsorowanej audycji i zapowiedzi audycji (zwiastunów),
    • ewentualnego pakietu towarzyszącego promocji (np. wspomaganie sponsoringu reklamą w blokach reklamowych, konkursem antenowym z ew. nagrodą).
    Ponieważ audycja z uwagi na zainteresowanie odbiorców cieszy się duża popularnością, a zatem jest to doskonała okazja aby umieścić wskazania sponsorskie przed i po audycji wskazania sponsorskie zawierają informacje 8 sekundowe o Sponsorze/Firmie.

    Wskazania sponsorskie są postrzegane bardziej jako obiektywny komunikat nadawcy niż spoty reklamowe, są bowiem krótkie, treściwe, łatwe do zapamiętania mimo braku wartościujących/ perswazyjnych w treści haseł reklamowych.

    Podstawową funkcją sponsoringu jest kreowanie dobrego wizerunku Firmy/Marki, czyli budowanie, umacnianie i rozszerzanie tego wizerunku o skojarzenia dodatkowe wynikające z przydatności treści audycji.

    Audycja "Po drodze" - Regionalny
    traffic-moto
    w Polskim Radiu PiK

    Ilość emisji dziennie
    od 6:05 do 8:15
    oraz
    od 15:30 do 17:05

    Ilość dni objętych
    Sponsoringiem
    w tygodniu/m-cu

    Razem
    ilość wskazań
    Sponsora audycji
    "Po drodze"

    Tygodniowo 5 dni

    8
    5
    2 x 40 = 80

    2 tygodnie

    8
    10
    2 x 80 = 160

    3 tygodnie

    8
    15
    2 x 120 = 240

    Miesięcznie (dni powszednie emisji)

    8
    20
    2 x 160 = 320

    Intensywność działań sponsorskich możecie Państwo wybrać odpowiednio do swoich potrzeb promocyjnych, np. wybierając jedną z wielu opcji.

    Zapraszamy zatem do kontaktu z nami w celu skorzystania z tej skutecznej i zarazem prestiżowej formy promocji Firmy.

    Sponsoring w Radiu Pomorza i Kujaw to się opłaca, sprawdź to www.radiopik.pl

    10 razy tak, czyli dlaczego warto korzystać z oferty SPONSORINGU RADIOWEGO

    Sponsoring daje nieporównywalnie wyższy efekt promocyjny niż tradycyjne formy reklamy masowej.

    Sponsoring jest wynikiem rosnącego zapotrzebowania na niebanalne działania promocyjne, skuteczniej kreujące wizerunek Firmy niż kształtowanie jedynie świadomości
    produktu.

    Sponsoring pozwala wzbudzić wśród odbiorców zainteresowanie i ciekawość, co
    w konsekwencji prowadzi do projekcji pozytywnych odczuć i skojarzeń .

    Sponsoring umożliwia wykreowanie pozytywnego wizerunku Firmy przy wykorzystaniu zjawiska "image transfer". Polega ono na tym, że wizerunek (emocje, wyobrażenia i inne zjawiska) przedmiotu sponsoringu (audycji, wydarzenia kulturalnego, sportowego itp.),
    zostaje przeniesiony na Sponsora. Jest okazją do budowania więzi emocjonalnych ze Słuchaczem –odbiorcą przekazu, potencjalnym Klientem.

    Sponsoring zwiększa znajomość marki. Metoda ta jest głównym atutem w zdobywaniu nowego rynku. W odniesieniu do rynku, na którym konkurują różne podmioty, jest skuteczną formą zaznaczenia swojego wizerunku na tle konkurencji.

    Sponsoring jest bardzo często jedynym sposobem skutecznego pozyskania klientów ze ściśle określonej grupy odbiorców przekazu (audycji ) czy też imprezy promowanej poprzez radio.

    Sponsoring pozwala uzyskać uznanie grup decyzyjnych. Imprezy nagłaśniane (promowane) w radiu i towarzyszący im sponsoring audycji czy też relacji, są zazwyczaj okazją do spotkań towarzyskich, a obecność w nich nobilituje zarówno uczestników i Sponsora.

    Sponsoring stwarza dobry kontekst społeczny zarówno dla uczestników, jak i odbiorców
    przekazów informacyjnych o sponsorze przed audycją sponsorowaną lub imprezą/eventem.

    Sponsoring daje możliwość zindywidualizowania oferty skierowanej do grup odbiorców
    (samodzielna kampania promocyjna bez „ tłoku ” w bloku reklamowym).

    Sponsoring daje dużą elastyczność form akcji sponsoringowych (uzupełnienia typowej
    kampanii reklamowej lub innych działań reklamowych i promocyjnych) Firmy-Sponsora .

    Nie daj się wyprzedzić konkurencji , skorzystaj z oferty sponsoringu radiowego.