Wtorek, 07 lipca 2020 r.   Imieniny: Cyryla, Estery, Metodego
Polskie Radio PiK » Reklama
Na własne cztery kąty

Sponsoring audycji i relacji antenowych

Polskie Radio PiK w swojej ofercie posiada także skuteczne i prestiżowe narzędzie promocji, jakim jest sponsoring programów radiowych. Podstawową funkcją sponsoringu jest kreowanie dobrego wizerunku Firmy/Marki przez umacnianie i rozszerzanie tego wizerunku o skojarzenia dodatkowe, wynikające z przydatności treści audycji.

Sponsoring radiowy audycji lub relacji antenowych (np. transmisje sportowe) to:

  • indywidualna oferta dopasowana do potrzeb Firmy/Sponsora,

  • nieograniczone możliwości dotarcia do wskazanych grup celowych,

  • możliwość budowania emocjonalnej więzi ze słuchaczem,

  • możliwość budowania prestiżu marki Firmy/Sponsora.

Wskazania sponsorskie są postrzegane bardziej jako obiektywny komunikat nadawcy, niż spoty reklamowe: wskazania są krótkie, treściwe, łatwe do zapmiętania, mimo braku wartościujących/perswazyjnych w treści haseł reklamowych.

Prognoza pogody

"Prognoza Pogody" jest audycją o bardzo dużej słuchalności. Jej atrakcyjność polega nie tylko na tym, że jest emitowana zaraz po programach informacyjnych, ale głównie dlatego, że każdy z nas bez względu na porę roku chce wiedzieć, jaki nas czeka dzień.Pogoda determinuje nasze działania,ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie, określa nasz plan dnia, sposób ubioru, decyzje np. o wypoczynku czy zakupach.

Każda "Prognoza Pogody" poprzedzona i zakończona jest wskazaniem Sponsora z podaniem np. jednego z produktów lub usługi. Wkład finansowy sponsora ustalany jest indywidualnie i uzależniony jest od:
  • liczby wskazań Sponsora/liczby sponsorowanych odcinków audycji,

  • liczby zapowiedzi audycji sponsorowanej,

  • cykliczności audycji,

  • pasm czasowych emisji sponsorowanej audycji i zapowiedzi audycji (zwiastunów),

  • pakietu towarzyszącego promocji (np. wspomaganie sponsoringu reklamą w blokach reklamowych, konkursem antenowym z ew. nagrodą).

Intensywność działań sponsorskich można dobrać odpowiednio do potrzeb promocyjnych, wybierając jedną z wielu opcji.


Sponsoring audycji cyklicznej
Prognoza Pogody

Liczba Prognoz Pogody dziennie
od 6:05 do 22:05
(17)

Liczba audycji sponsorowanych
w tygodniu

Razem liczba wskazań Sponsora
przy audycji
Prognoza Pogody
w Radiu PiK
( przed i po)

Tygodniowo 5 dni

17
85
170

Tygodniowo 7 dni

17
119
238

Tygodniowo 20 dni

17
340
680

Tygodniowo 31 dni

17
527
1.054


Po drodze

"Po drodze" to popularne audycje, o bardzo dużej słuchalności. Ich atrakcyjność polega na tym, że ich treść jest nam bliska i użyteczna w praktyce. Wielu z nas bez względu na porę dnia chce wiedzieć, jaka jest sytuacja na drogach i co nas czeka w czasie podróży. Informacje tego typu są jednymi z najbardziej wyczekiwanych, ponieważ determinują nasze zachowania,poczucie bezpieczeństwa, decyzje o podróży i ewentualnym wypoczynku. Informacje te stanowią też element profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym.


W treści audycji zamieszczane są między innymi takie informacje, jak:

  • sytuacja drogowa w miastach i regionie,

  • sprawy profilaktyki bezpieczeństwa ruchu drogowego,

  • remonty na drogach i ulicach miast Regionu,

  • utrudnienia na drogach (wypadki, blokady dróg,..)

  • porady drogowe

"Po drodze" jest emitowana w dni powszednie w następujących porach:

  • w pasmie porannym : 6:45; 7:15; 7:45; 8:15 ;

  • w paśmie popołudniowym: 15:30; 16:05; 16:28; 17:05.

Każda audycja "Po drodze" jest oznaczona w programie specjalnym jinglem (dźwiękowym logo), ułatwiającym zapamiętanie i budującym przyzwyczajenie słuchaczy do pór emisji audycji.

„Po drodze”
poprzedzone i zakończone jest wskazaniem Sponsora z podaniem np. jednego z produktów lub usługi. Wkład finansowy sponsora ustalany jest indywidualnie i uzależniony jest od:

  • liczby wskazań Sponsora/liczby sponsorowanych odcinków audycji,

  • liczby zapowiedzi audycji sponsorowanej,

  • cykliczności audycji ,

  • pasm czasowych emisji sponsorowanej audycji i zapowiedzi audycji (zwiastunów),

  • ewentualnego pakietu towarzyszącego promocji (np. wspomaganie sponsoringu reklamą w blokach reklamowych, konkursem antenowym z ew. nagrodą).


Audycja "Po drodze" - Regionalny
traffic-moto
w Polskim Radiu PiK

Ilość emisji dziennie
od 6:05 do 8:15
oraz
od 15:30 do 17:05

Ilość dni objętych
Sponsoringiem
w tygodniu/m-cu

Razem
ilość wskazań
Sponsora audycji
"Po drodze"

Tygodniowo 5 dni

8
5
2 x 40 = 80

2 tygodnie

8
10
2 x 80 = 160

3 tygodnie

8
15
2 x 120 = 240

Miesięcznie (dni powszednie emisji)

8
20
2 x 160 = 320



Dlaczego warto skorzystać z oferty SPONSORINGU RADIOWEGO?

Sponsoring daje nieporównywalnie wyższy efekt promocyjny niż tradycyjne formy reklamy masowej.

Sponsoring umożliwia wykreowanie pozytywnego wizerunku Firmy przy wykorzystaniu zjawiska transferu wizerunku. Polega ono na przeniesieniu skojarzeń i emocji z podmiotu sponsorowanego (np. ulubionej audycji słuchacza) na markę Sponsora. Jest okazją do budowania więzi emocjonalnych ze Słuchaczem – odbiorcą przekazu, a potencjalnym Klientem.

Sponsoring zwiększa znajomość marki.

Sponsoring jest bardzo często jedynym sposobem skutecznego pozyskania klientów ze ściśle określonej grupy odbiorców przekazu (audycji) czy też imprezy promowanej poprzez radio.

Sponsoring daje możliwość zindywidualizowania oferty skierowanej do grup odbiorców (samodzielna kampania promocyjna bez „tłoku” w bloku reklamowym).

Sponsoringdaje dużą elastyczność form akcji sponsoringowych - uzupełnienia typowej kampanii reklamowej lub innych działań reklamowych i promocyjnych.

Nie daj się wyprzedzić konkurencji, skorzystaj z oferty sponsoringu radiowego.