800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
30 września 2022
Co trzeba zrobić by zostać rodzicem zastępczym? Jak przedstawiają się wymagane do spełnienia formalności? W jaki sposób ułożyć sobie relacje z urzędnikami?… Czytaj dalej »
23 września 2022 - Wspólny dyżur ZUS i PIP
Pytamy ekspertów obu instytucji o wypadki przy pracy i związane z tym świadczenia z ZUS. Eksperci wyjaśniają krok po kroku, co zrobić gdy w pracy wydarzy… Czytaj dalej »
16 września 2022
Mówimy o leczeniu uzdrowiskowym dzieci. Jaka jest procedura skierowania dziecka do sanatorium? Czy opiekun dziecka płaci za pobyt w sanatorium? Jak długo czeka… Czytaj dalej »
9 września 2022
Kolejny we wrześniu radiowy „Dyżur eksperta” ponownie poświęciliśmy podatkom - od spadków i darowizn i od umów cywilno-prawnych. Przyjrzeliśmy się… Czytaj dalej »
2 września 2022
Gościem Ewy Kurzawy w radiowym „Dyżurze eksperta” był doradca podatkowy, który odpowiadał na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące podatków. Kto… Czytaj dalej »
26 sierpnia 2022
25 sierpnia br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił pierwsze „czternastki”. Kiedy kolejne wypłaty? Kto je otrzyma i w jakiej wysokości? Pojawiły… Czytaj dalej »
19 sierpnia 2022
Od podatków nie ma wakacji, zatem gościem „Dyżuru Eksperta” był doradca podatkowy, który odpowiadał na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące m.in… Czytaj dalej »
12 sierpnia 2022
Gościem „Dyżuru Eksperta” był doradca podatkowy, który odpowiadał na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące m.in. podatków od umów cywilno-prawnych… Czytaj dalej »
5 sierpnia 2022
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego. COVID... testy, procedury. Opieka zdrowotna w weekendy, dni wolne od pracy, w czasie urlopu. Lekarze specjaliści w… Czytaj dalej »
29 lipca 2022
Dobra wiadomość dla OPP, od nowego roku podatnicy zamiast 1%, będą mogli, w zeznaniu rocznym, przekazać na szczytne cele, 1,5 proc. podatku. Podatnicy rozliczający… Czytaj dalej »