800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
22 lipca 2022
Kiedy i komu ZUS wypłaci 14. emeryturę ? Czy trzeba składać wniosek? Jakie zmiany nastąpiły od 1 lipca w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców? Jak można… Czytaj dalej »
15 lipca 2022
Gościem „Dyżuru Eksperta” był doradca podatkowy, który odpowiadał na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące m.in. podatków od umów cywilno-prawnych… Czytaj dalej »
8 lipca 2022
W pierwszym kwartale br. roku Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego odnotowała ok. 3 tysiące wypadków w rolnictwie. Ta liczba z roku na rok maleje, ale… Czytaj dalej »
1 lipca 2022
Zaproszeni do studia goście, doradcy podatkowi, odpowiadają na telefoniczne pytania Słuchaczy. Telefon czynny w trakcie programu: 52 345-50-90. Czytaj dalej »
24 czerwca 2022
W ramach „Dyżuru eksperta” Ewa Kurzawa gościła specjalistów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, którzy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy… Czytaj dalej »
17 czerwca 2022
W ramach „Dyżuru eksperta” Magda Jasińska gościła w studiu Polskiego Radia PiK przedstawicieli Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy mówili o weekendowej… Czytaj dalej »
10 czerwca 2022
Praca w okresie letnim, prace sezonowe i młodocianych, a także zasady zatrudniania i związane z tym obowiązki pracodawcy - o tym w rozmawialiśmy w „Dyżurze… Czytaj dalej »
3 czerwca 2022
Jakie transakcje należy zgłosić fiskusowi? Darowizna, sprzedaż mieszkania, kupno używanego samochodu, pożyczka, sprzedaż ubrań czy roweru przez Internet… Czytaj dalej »
27 maja 2022
Zasiłek macierzyński - komu przysługuje i na jak długo? „Mama 4 plus” czyli emerytura za wychowanie co najmniej czwórki dzieci – kto może się ubiegać… Czytaj dalej »
20 maja 2022
Leczenie uzdrowiskowe przysługuje na podstawie skierowania na leczenie lub rehabilitację uzdrowiskową, wystawionego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego… Czytaj dalej »