Czwartek, 02 lipca 2020 r.   Imieniny: Jagody, Urbana, Marii
2019-01-21, 07:32 Redakcja

Opowieści o Babciach i Dziadkach. Rozwiązanie konkursu Polskiego Radia PiK

Za wszystkie opowieści o Babciach i Dziadkach pięknie dziękujemy!/fot. Pixabay
Ponad tydzień temu ogłosiliśmy konkurs z okazji przypadającego w poniedziałek Dnia Babci i we wtorek – Dnia Dziadka. Poprosiliśmy o opowieści o Waszych Babciach i Dziadkach. Dziękujemy za nadesłane prace. Wszystkie były niezwykłe, musieliśmy jednak wybrać trzy najpiękniejsze, które nagrodzimy.
I wybraliśmy, autorami nagrodzonych opowieści są:

1. Wiktor Paluszkiewicz, który pięknie opisał swoją babcię Jasię
2. 9-letnia Zuzanna Lepak, która opisała swojego dziadka Janka
3. Robocik Lufi, czyli 7-letnia Marta Ornowska, która opisała niezwykłego dziadka Grzegorza

Te trzy prace, a także jeszcze dwie inne – wyróżnione przez nas opowieści o babciach autorstwa Karoliny Basak i Angeliki Grobelnej, opublikujemy w naszym serwisie Dla Rodziny.

Natomiast zwycięzcy – Wiktor, Zuzia i Marta – będą mogli zabrać swoje Babcie albo Dziadków na wyjątkowy koncert przygotowany specjalnie dla nich przez bydgoską Filharmonię.

„Muzyczny Poranek z Capellą Bydgostiensis i ciastkiem dla Babci i Dziadka” odbędzie się w bydgoskiej Filharmonii Pomorskiej w niedzielę (27 stycznia) o godz. 12.00. To będzie wyjątkowy koncert z trochę lżejszym repertuarem – w jego programie znajdą się arie i duety ze znanych oper czy operetek. Podczas koncertu, który ma podtytuł „W karnawałowym rytmie” wystąpią: sopran Hanna Okońska, tenor Łukasz Załęski i orkiestra Capella Bydgostiensis. Dyrygować będzie Maciej Sztor.

Podwójne zaproszenia na koncert do Filharmonii zwycięzcy naszego konkursu mogą odebrać w Dziale Marketingu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy, przy ul. Gdańskiej 48-50, w godz. 8.00-16.00.

Dla rodziny

2020-07-02, godz. 14:00 Oddychanie najważniejsze! Trening w plenerze dla kobiet w ciąży [wideo, zdjęcia] Specjalny trening dla kobiet w ciąży odbywał się w czwartek na polanie Różopole w Myślęcinku. W spotkaniu mogły wziąć udział przyszłe mamy, które miały zgodę ... » więcej 2020-07-01, godz. 19:31 Można już składać wnioski w programie „Dobry start” Od 1 lipca można składać wnioski o 300 plus. To trzecia edycja programu „Dobry start”. Dzięki niemu do rodzin w naszym regionie trafia rocznie 75 milionów zło ... » więcej 2020-07-01, godz. 10:03 Jak będzie wyglądało bydgoskie Biegunarium? Tylko u nas wirtualny spacer! Zapraszamy! [wideo] Zapraszamy na wycieczkę po Biegunarium, które ma powstać w bydgoskim Myślęcinku. Miejscy radni już obejrzeli tę prezentację podczas wyjazdowego posiedzenia je ... » więcej 2020-06-30, godz. 11:30 Zyskaj pewność! Zgłoś autobus do kontroli - wykaz punktów Wraz z początkiem wakacji rozpoczęła się policyjna akcja kontroli autokarów przewożących dzieci na letni wypoczynek. W województwie kujawsko-pomorskim jest 19 ... » więcej 2020-06-29, godz. 20:09 190 km wpław przez Brdę. Cel: zebrać pieniądze dla dwojga chorych dzieci Piotr Malewicz i Piotr Ławrynowicz wskoczyli dziś rano do Brdy.  Rzekę zamierzają pokonać wpław w ciągu siedmiu dni. Cel jest bardzo ważny - chcą zachęcić wsz ... » więcej 2020-06-29, godz. 14:27 Pociągiem w góry i nad morze. Intercity uruchamia nowe połączenia Kilkadziesiąt wznowionych relacji i nowe połączenia, ułatwiony dojazd nad morze i w góry, więcej pociągów między dużymi miastami oraz powrót połączeń międzyna ... » więcej 2020-06-27, godz. 12:35 Wyruszyli na poszukiwanie skrzyni ze skarbem. Gra miejska w Bydgoszczy Pierwsza w tym sezonie gra miejska w Bydgoszczy rozpoczęła się w sobotę na Starym Rynku. Pierwsza i wyjątkowa, bo skończy się dopiero za tydzień. Trzeba będzi ... » więcej 2020-06-26, godz. 09:51 Sam wybierz trasę i dzień rajdu. Kujawsko-Pomorskie na rowery „Kujawsko-Pomorskie na rowery' to rajdy, które odbywają się od 6 czerwca do 16 sierpnia w cyklach dwutygodniowych w różnych miastach województwa. Z powodu epi ... » więcej 2020-06-25, godz. 21:43 Piontkowski: Optymistycznie patrzymy na możliwość powrotu od września dzieci do szkół Minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski powołał się na doświadczenie ze stopniowym przywracaniem zajęć w szkołach, w przedszkolach i na przeprowadzeni ... » więcej 2020-06-24, godz. 20:45 Używasz tych słów codziennie. Czy wiesz, czym są anglicyzmy? Angielski jest językiem wszechobecnym, napotykamy go na każdym kroku, towarzyszy nam w pracy, poza nią, podczas wypoczynku. Czasem nawet nie zdajemy sobie spr ... » więcej