Piątek, 19 kwietnia 2019 r.   Imieniny: Adolfa, Tymona, Leona
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2019-04-15, godz. 13:03 19 kwietnia 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" specjaliści z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych odpowiadać będą na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące 13. emerytury – kto i kie ... » więcej 2019-04-11, godz. 14:56 12 kwietnia 2019 W audycji Ewy Kurzawy przy mikrofonach w studiu Polskiego Radia PiK ponownie zasiedli doradcy podatkowi, by w ramach "Dyżuru Eksperta" odpowiedzieć na telefon ... » więcej 2019-04-04, godz. 15:00 5 kwietnia 2019 Na "Dyżurze eksperta" pojawili się ponownie z doradcy podatkowi, którzy udzielali informacji na temat rozliczenia roku 2018. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpo ... » więcej 2019-03-29, godz. 01:59 29 marca 2019 W studiu Polskiego Radia PiK na "Dyżurze Eksperta" ponownie pojawili się doradcy podatkowi. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania S ... » więcej 2019-03-20, godz. 15:39 22 marca 2019 W audycji Ewy Kurzawy pojawili się przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia oraz lekarze z Wojewódzkiej Przychodni Zdrowia Psychicznego. Rozmawialiśmy o pr ... » więcej 2019-03-14, godz. 17:28 15 marca 2019 W trakcie "Dyżuru eksperta" w audycji Ewy Kurzawy, wraz z doradcami podatkowymi rozliczaliśmy rok 2018 - odpowiadaliśmy na telefoniczne pytania Słuchaczy, dot ... » więcej 2019-03-04, godz. 13:16 8 marca 2019 Ewa Kurzawa gościła przedstawicieli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, którzy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące programu "Mama 4+", czyli ... » więcej 2019-02-27, godz. 14:45 1 marca 2019 W trakcie pierwszego w marcu "Dyżuru eksperta", Ewa Kurzawa wraz z doradcami podatkowymi rozliczała rok 2018 - odpowiadaliśmy na telefoniczne pytania Słuchacz ... » więcej 2019-02-21, godz. 11:35 22 lutego 2019 W "Dyżurze eksperta" mówiliśmy o nowym sposobie rozliczenia poprzez portal www.podatki.gov.pl. Zaproszeni przez Ewe Kurzawę do studia doradcy podatkowi odpowi ... » więcej 2019-02-13, godz. 14:46 15 lutego 2019 Od piątku 15 lutego możemy sprawdzić nasz e-PIT na portalu podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl . Po właściwym zalogowaniu, będziemy mogli wskazać czy c ... » więcej
12345