Środa, 18 września 2019 r.   Imieniny: Irmy, Stanisława, Ireny
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2019-09-17, godz. 15:22 20 września 2019 W piątkowym „Dyżurze Eksperta” przedstawiciele NFZ odpowiadać będą na telefoniczne pytania słuchaczy, dotyczące m.in. nowego programu działań - „Środy z profi ... » więcej 2019-09-10, godz. 17:41 13 września 2019 Jakie warunki trzeba spełnić by otrzymać 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji? Jaki dokument potwierdzi niezdolność do samodzielnej egzystenc ... » więcej 2019-09-05, godz. 16:12 6 września 2019 Rozpoczęliśmy kolejny miesiąc spotkań w ramach „Dyżuru eksperta”. W powakacyjnej rzeczywistości ponownie zaprosiliśmy doradców podatkowych. Goście w audycji E ... » więcej 2019-08-29, godz. 15:57 30 sierpnia 2019 W ostatni piątek sierpnia do studia Polskiego Radia PiK zapraszamy ponownie doradców podatkowych. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pyt ... » więcej 2019-08-22, godz. 16:30 23 sierpnia 2019 W ramach „Dyżuru eksperta” w audycji Ewy Kurzawy pojawili się ponownie doradcy podatkowi i odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy związane z podatkami ... » więcej 2019-08-17, godz. 11:29 16 sierpnia 2019 Zaproszeni do studia goście, doradcy podatkowi, odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy. » więcej 2019-08-06, godz. 21:13 9 sierpnia 2019 - NFZ W ramach „Dyżur eksperta” Ewa Kurzawa gościła pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, którzy wyjaśniali, w jaki sposób ZUS pomaga firmom radzić sobie z f ... » więcej 2019-07-31, godz. 18:48 2 sierpnia 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK obecna była behawiorystka, doktor Dominika Gulda, która pomagała Słuchaczom w szeroko pojętym wychowan ... » więcej 2019-07-25, godz. 15:20 26 lipca 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli przedstawiciele Inspekcji Handlowej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Goście audycj ... » więcej 2019-07-18, godz. 15:47 19 lipca 2019 W trakcie "Dyżuru eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiądą doradcy podatkowi, którzy odpowiedzą na telefoniczne pytania Słuchaczy związane z podatkami o ... » więcej
12345