Poniedziałek, 16 maja 2022 r.   Imieniny: Andrzeja, Jedrzeja, Szymona
Polskie Radio PiK » Biznes
Forum Rolnika 2022
2021-12-27, 10:15 Reklama

5 najlepszych działań marketingowych, które pokażą Ci, jak rozwijać swój biznes! [reklama]

Materiały promocyjne
Materiały promocyjne
Czy masz pomysł na własny biznes online? A może zastanawiasz się, jak rozpocząć biznes online? Wraz z rozwojem rynku online, coraz więcej osób zadaje sobie to pytanie i szuka możliwości prowadzenia biznesu online. Sposoby prowadzenia biznesu w sieci są różne, ale jedno jest pewne: bez dobrze przemyślanych i konsekwentnie realizowanych działań marketingowych trudno będzie osiągnąć zadowalające efekty. Poznaj najważniejsze triki i metody marketingowe, które pomogą Ci się wyróżnić i zapewnią sukces Twojej firmie.
Złota rada

Jeśli zastanawiasz się, jaki biznes internetowy rozwinąć, złota zasada brzmi: taki, którego potrzebują Twoi klienci. Aby się tego dowiedzieć, musisz ich poznać, co omówimy bardziej szczegółowo poniżej. Jeśli wiesz, kim jest Twój klient, będziesz wiedział, czego ta osoba potrzebuje. W końcu nikt nie chce produktu, na który nie ma popytu lub o którym nie wie, że jest mu potrzebny. Ta perspektywa powinna towarzyszyć Ci zawsze, gdy wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę. Zadaj sobie pytanie: Jaką korzyść przynosi to mojemu klientowi? Jak mogę ich poinformować o tej usłudze i dać im do zrozumienia, że jej potrzebują?

Czym jest widoczność

Bez wysokiej pozycji w wyszukiwarce trudno będzie Ci znaleźć klientów, zwłaszcza jeśli prowadzisz sklep internetowy. Pomaga w tym SEO i pozycjonowanie lokalne. Polega ono na skoordynowanych działaniach mających na celu zapewnienie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najsensowniej jest powierzyć to zadanie doświadczonym profesjonalistom. Wiedza branżowa, wieloletnie doświadczenie, znajomość narzędzi i tajników SEO, a także sprawna realizacja usług - to wszystko gwarantuje Ci pozycjonowanie w EACTIVE #wiemyjak.

Nasz klient, nasz pan

Określenie dokładnej grupy docelowej to zadanie, które musi wykonać każdy przedsiębiorca internetowy. Techniką, która znacznie ułatwia to zadanie jest tzw. tworzenie persony, czyli obrazu klienta, który chciałby skorzystać z Twojej oferty. Zastanów się jakiej jest płci, ile ma lat, czym się zajmuje, co lubi, a czego nie lubi, co jest dla niego ważne w życiu codziennym, co robi w wolnym czasie, gdzie spędza wakacje, jakie może mieć problemy lub trudności, czego może potrzebować, jakie wsparcie byłoby dla niego najlepsze. Możesz nawet wyobrazić sobie tę osobę i zapamiętać ten obraz, bo to właśnie do niej Twoja marka będzie mówić i sprzedawać swoje produkty lub usługi.

Tworzenie persony jest ważne, ponieważ pozwala Ci upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Od razu rozwiązujesz problem tego, jak się komunikujesz, jakiego języka używasz, gdzie się pojawiasz i jak będziesz się pojawiać. Jeśli Twoja oferta produktowa jest zróżnicowana, możesz stworzyć kilka person i w zależności od tego, co oferujesz i do kogo kierujesz swoją ofertę, stosować odpowiednią strategię komunikacji dla konkretnej osoby.

Ważna rada: Warto zadać sobie trud i nie spieszyć się z tworzeniem person. Nie spiesz się, zapisuj wszystkie myśli, które przechodzą Ci przez głowę, a po kilku dniach przeanalizuj swoje notatki. Najgorsze, co możesz zrobić we własnym biznesie, to myśleć, że Twoja oferta będzie przydatna dla wszystkich. Nie będzie i najlepiej od razu odrzucić taką myśl: Jeśli mówisz do wszystkich, to tak naprawdę nie mówisz do wszystkich.

Daj się poznać!

Ludzie kupują od ludzi i jest to fakt, który doskonale rozumieją influencerzy z Instagrama i każdy, kto świadomie buduje swoją markę osobistą w sieci i nie tylko. Jeśli zastanawiasz się, jak zbudować dochodowy biznes online, nie chowaj się w kącie, bo często to właśnie Ty sprawiasz, że Twoja oferta się wyróżnia. Swoimi doświadczeniami, podejściem do życia, pomysłami, a przede wszystkim wartościami. Nawet jeśli sprzedajesz ręcznie robioną biżuterię, której w sieci jest mnóstwo, ludzie będą kupować ją dla Ciebie: dla Twojej estetyki, Twojego gustu, Twoich wartości i idei stojącej za Twoją marką. Bądź autentyczny i daj się poznać.

Nie oznacza to, że musisz się wyróżniać przez cały czas, ale oznacza, że musisz mieć dobrze przemyślaną strategię komunikacji: dobrze opracowaną stronę "O mnie", aby powiedzieć ludziom, dlaczego robisz to, co robisz i jaka jest historia Twojej firmy, oraz media społecznościowe, aby ludzie poznali Twój temperament, poczucie humoru i wartości. To wystarczy, abyś mógł zacząć. Nie przejmuj się tym, że nie wszyscy od razu Cię polubią. Niektórzy będą i mogą stać się Twoimi klientami, inni nie i to jest w porządku.

Jakie treści powinniśmy publikować w SM

Po pierwsze, zastanów się, z jakich mediów społecznościowych korzystają Twoi klienci. Nie musisz być wszędzie, ale powinieneś być tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Zastanów się, co działa najlepiej: Facebook, Instagram, a może TikTok? Wybierz jeden, najwyżej dwa kanały i na nich skup swoje działania w mediach społecznościowych.

Co powinieneś publikować? Na początek są dwa sposoby na tworzenie wartościowych treści. Po pierwsze, upewnij się, że Twoje posty w mediach społecznościowych są istotne dla Twojego biznesu i przydatne dla Twoich odbiorców. Może to być wiedza, której potrzebują do rozwiązania problemu, inspiracje, linki do ciekawych artykułów, transmisje na żywo z ekspertami na dany temat czy infografiki. Istnieją branże, w których tworzenie tego typu treści jest z natury łatwiejsze, takie jak edukacja czy psychologia i rozwój, ale nawet w przypadku wspomnianej wcześniej biżuterii rzemieślniczej można z powodzeniem tworzyć tego typu treści, choć może to wymagać nieco więcej wysiłku i planowania. Przykład? Warsztaty rękodzielnicze online lub kursy stylizacji, wywiady ze stylistami, inspiracje modowe.

Po drugie, media społecznościowe to przestrzeń stworzona po to, by poznać swoich odbiorców z mniej formalnej perspektywy. Tu w grę wchodzi storytelling, czyli opowiadanie historii o sobie, swoich wartościach, doświadczeniach czy początkach w biznesie. Warto to robić i pokazywać ludzką twarz swojego biznesu online.

Biznes

2022-05-16, godz. 16:54 24 rodziny z Wąbrzeźna odebrały klucze do swoich mieszkań. Nowy blok TBS W Wąbrzeźnie - po ponad 10 latach - oddano do użytku kolejny blok wybudowany w systemie TBS. Są w nim 24 nowe mieszkania. » więcej 2022-05-16, godz. 13:55 Czym są wakacje kredytowe i kiedy warto z nich skorzystać? [reklama] Dzięki wakacjom kredytowym możesz zawiesić spłatę zobowiązania finansowego, nie narażając się na dodatkowe koszty z tytułu nieterminowej spłaty rat… » więcej 2022-05-16, godz. 08:00 Działanie szczoteczki sonicznej [reklama] Czy wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest prawidłowa higiena zębów? Szczoteczki manualne nie są w stanie dotrzeć do przestrzeni między zębowych… » więcej 2022-05-12, godz. 22:00 25 lat Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej. Przed nią nowe wyzwania Zapewnienie w trudnych czasach konfliktu zbrojnego w Europie, samowystarczalności żywnościowej i dbałość o polskie rolnictwo - ta myśl dominowała w rozmowach… » więcej 2022-05-12, godz. 19:45 Adam Glapiński prezesem NBP na drugą kadencję Sejm powołał w czwartek Adama Glapińskiego na prezesa Narodowego Banku Polskiego na drugą kadencję. Za powołaniem Glapińskiego głosowało 234 posłów… » więcej 2022-05-11, godz. 16:20 Jest porozumienie w sprawie podwyżek w Polregio. Strajku nie będzie? - W Polregio wypracowaliśmy wstępne porozumienie w sprawie podniesienia wynagrodzeń - poinformował w środę prezes największego polskiego przewoźnika pasażerskiego… » więcej 2022-05-11, godz. 13:49 Niezbędnik przedsiębiorcy - termin przechowywania faktur z 2021 roku [reklama] Przechowywanie faktur jest obowiązkiem podatnika VAT. Przedsiębiorcy, dla których kłopotliwe staje się przetrzymywanie stale rosnącego zbioru dokumentów… » więcej 2022-05-11, godz. 09:37 Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne i stać się regionalnym Liderem w swojej branży? [reklama] Pozycjonowanie kojarzy się z drogą usługą, która zarezerwowana jest dla sklepów i większych firm. Ale małe, lokalne przedsiębiorstwa również powinny… » więcej 2022-05-11, godz. 09:08 Niezbędne akcesoria podczas wiosennych porządków [reklama] Wiosna zbliża się już wielkimi krokami, a wraz z nią wiosenne porządki. Żeby właściwie móc posprzątać nasz dom, będziemy potrzebowali nie tylko odpowiedniej… » więcej 2022-05-10, godz. 16:35 Wielkie magazyny rosną w gminie Dragacz. „To szansa na rozwój” Firma Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie rozpoczęła budowę parku w gminie Dragacz. » więcej
1234567