Content marketing w pozycjonowaniu [reklama]
Wyszukiwarka jest najlepszym miejscem, w którym można znaleźć wszystko to, czego się szuka w internecie. Firmy wręcz prześcigają się, aby zdobywać pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Pomaga im w tym pozycjonowanie stron internetowych. Jednym z działań wykorzystywanych do zdobywania w ten sposób przewagi nad konkurencją jest content marketing. Odgrywa on bardzo ważną rolę, o której nie można zapominać. Sprawdź, co to jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie stron internetowych!
Co to jest pozycjonowanie?
Już sama nazwa „pozycjonowanie stron” wskazuje, że chodzi o zajmowanie odpowiednich miejsc. Tylko gdzie? Chodzi o wyszukiwarkę. Te „odpowiednie” miejsca wyświetlane są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Przedsiębiorcy za pośrednictwem pozycjonowania dążą do tego, aby właśnie na nich znajdowały się strony internetowe - czy to główne, czy też z konkretnymi produktami lub usługami. Wiadomo już, jaki jest cel tego procesu, ale warto również wspomnieć, że w jego skład wchodzi szeroki zakres działań. Zalicza się do nich m.in.: optymalizacja kodu witryny, czasu ładowania, link building. Nie można zapominać, że jedną z podstaw pozycjonowania jest również content marketing.Co to jest content marketing?
Content marketing to w głównej mierze tworzenie użytecznych i atrakcyjnych treści. Z perspektywy odbiorcy powinny być one pomocne w rozwiązywaniu pewnych problemów. Dzięki umiejętnemu przekazywaniu informacji oraz połączeniu ich ze słowami kluczowymi określonymi w strategii pozycjonowania, witryna ma bardzo duże szanse na zdobywanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Warto jednak zwrócić uwagę, aby content marketing realizowany był przez doświadczone osoby. Takie, które wiedzą, na co zwrócić uwagę, jak pisać treści oraz jak wykorzystywać w nich słowa kluczowe, aby nie powstał z nich zbitek powtarzalnych fraz. Jak wskazują pracownicy Agencji Interaktywnej Manley, wtedy treść jest w pełni użyteczna i doceniana zarówno przez odbiorców, jak i roboty wyszukiwarki.Jakie treści powstają w ramach content marketingu?
Pozycjonowanie i content marketing idą ze sobą w parze, aby zdobywać pierwsze miejsca w wyszukiwarce. Na potrzeby tych połączonych ze sobą procesów copywriter może stworzyć wiele ciekawych treści. Wśród nich znajdują się:● artykuły blogowe,
● opisy produktów,
● opisy kategorii,
● treści na podstronach,
● tytuły stron (tzw. meta-title),
● opisy stron (tzw. meta-description).
Podsumowanie
Treści, które są tworzone na strony internetowe, powinny być przede wszystkim użyteczne. Nie mogą być duplikowane, czyli kopiowane z innych stron czy też podstron. Unikalne treści tworzone przez copywritera mają bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania. Zawierają słowa kluczowe wybrane podczas tworzenia strategii działań SEO. Poza tym odpowiadają na potrzeby odbiorców. Dzięki temu pomagają w pozycjonowaniu, czyli zdobywaniu wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.Artykuł sponsorowany