Niedziela, 04 grudnia 2022 r.   Imieniny: Barbary, Krystiana, Jana
Polskie Radio PiK » Biznes
Plichta
2022-10-20, 00:55 Artykuł sponsorowany

Zakupy sprzętu IT, AGD, RTV dla firmy – Dlaczego warto rozpocząć od rozmowy ze specjalistą B2B [reklama]

Mikołaj Korsak, współautor tekstu, ekspert ds. sprzedaży B2B w Media Markt dla Firmy
Mikołaj Korsak, współautor tekstu, ekspert ds. sprzedaży B2B w Media Markt dla Firmy
Przyspieszająca transformacja cyfrowa, codzienna eksploatacja, szukanie innowacyjnych rozwiązań do wydajniejszej oraz bardziej komfortowej pracy stawia przed przedsiębiorcami i instytucjami wyzwanie — zakup elektroniki. O czym warto pamiętać? I jak w zakupie może pomóc specjalista z Media Markt dla Firm?
Obecnie zakup pojedynczych produktów dla większości jednoosobowych działalności, a także małych, czy średnich przedsiębiorstw, nie stanowi większego wyzwania. Wystarczy wejść na stronę internetową, odnaleźć towar spełniający wymagania i jeżeli jest dostępny, kliknąć „Kup teraz”.

Jednak, gdy firma lub instytucja decyduje się na zakup towaru w większej ilości, może napotkać na swojej drodze sporo przeszkód i biurokracji. Indywidualna, kompleksowa oferta oraz sposób finansowania dopasowany do potrzeb są wtedy na wagę złota.

Jak do tych tematów podchodzi dział Media Markt dla Firm i jak pomaga przedsiębiorcom oraz instytucjom? Jakie problemy napotykają przedsiębiorcy i instytucje przy zakupie większej ilości elektroniki użytkowej?

Najczęstszym problem jest brak możliwości zamówienia większej ilości sprzętu przez stronę internetową – każda firma wprowadza pewne ograniczenia z tym związane, oczywiście nie bez powodu, ponieważ w ten sposób walczy się z podmiotami psującymi detaliczny handel elektroniką, lecz klient końcowy tego nie wie i wcale nie musi wiedzieć.

Często dochodzi do sytuacji, w której dane zamówienie nie może zostać zrealizowane. I jest po prostu anulowane, a klient na żadnym etapie nie otrzymuje powodu takiej decyzji.
Jakie są najczęstsze? Brak wystarczającej ilości produktu w magazynie lub towar ekspozycyjny.

Większość klientów w takich sytuacjach negatywnie ocenia proces zakupowy i traci czas oraz nerwy na dalsze poszukiwanie produktu.

Brak możliwości dostosowania ceny sprzedażowej do ewentualnego budżetu przewidzianego na dany zakup – często spotykany problem wśród instytucji. Trzeba pamiętać, że nie każdy towar można kupić taniej, nie zawsze uda się stworzyć super ofertę. Pamiętajmy, że każda firma musimy być rentowna i generować zysk. Warto jednak zapytać o ceny minimalne do konkretnego zapytania ofertowego lub kompleksową ofertę, która będzie opłacalna dla obu stron.

Brak kompleksowej oferty. Kolejny problem szczególnie wśród klientów oczekujących dodatkowych usług wspierających ich sprzęt w codziennej eksploatacji. Często klienci nie są świadomi tego, iż dana usługa może zostać przez nich wykorzystana, dzięki czemu może przyczynić się do ograniczenia dodatkowych kosztów w przyszłości. Takimi usługami jest, chociażby dodatkowe ubezpieczenie sprzętu, usługi minimalizujące ryzyko wystąpienia szkody, jakby chociaż folia poliuretanowa na telefon lub tablet.

Nie zapominajmy także o różnych metodach finansowania zakupów – dziś gotówka nie odgrywa tak istotnej roli. Bardzo często jednoosobowe działalności oraz małe firmy wolą skorzystać z leasingu, uzyskując w ten sposób konkretne korzyści podatkowe.

Instytucje mają prawo do skorzystania z odroczonego terminu płatności do 14 dni. Lecz osoby odpowiedzialne za dokonywanie zakupów nie wiedzą, który sprzedawca umożliwia taką formę płatności.

Z kolei średnie oraz duże przedsiębiorstwa bardzo chętnie korzystają z odroczonej płatności, nawet do 90 dni, co wymaga przejścia odpowiedniego procesu przydzielenia limitu kredytowego.

Media Markt dla Firm – nowy partner dla biznesu i instytucji

Media Markt od dłuższego czasu rozwiązuje powyższe problemy przedsiębiorców oraz instytucji oferując dedykowanego opiekuna biznesowego. Osobę, która nie tylko zna się na sprzęcie, ale również posiada szerokie kontakty, zna sytuacje i specyfikę handlu elektroniką użytkową. Co ważne, interesuje się biznesem, co przekłada się bezpośrednio na świetne relacje i uzyskanie wyczerpującej konsultacji. W efekcie wpływa to na rozwój biznesu klienta czy efektywniejsze funkcjonowanie instytucji.

Przeczytaj, jak Media Markt dla Firm może pomóc.

1. Przestawiasz problem. Ja słucham, działam i optymalizuje.

Gdy pozwalasz, abym został opiekunem biznesowym, otrzymujesz pełne wsparcie doradcze, sprzedażowe, jak i posprzedażowe. Od produktu, po usługi, aż do dostawy.
Pomagam optymalizować procesy zakupowe, tak aby sprostać oczekiwanej w biznesie dynamice.

Zajmij się swoim biznesem i nie marnuj czasu na dojazdy. Jestem do twojej dyspozycji. Wystarczy zadzwonić lub napisać maila.

2. Zyskaj większą kontrolę i śmiało pytaj o cenę.

Z doświadczenia wiem, że Internet wszystkiego nie załatwi, a po drodze może wydarzyć się sporo;

• magazyn wydrukuje złą etykietę,
• wystąpi błąd podczas płatności,
• towar został już wyprzedany,
a Ty jako klient dalej oczekujesz na swój zamówiony towar — pełen nerwów, bo już dawno powinien pracować dla Ciebie.

Zyskaj świadomość dostępności towaru oraz sprzymierzeńca, który załatwi konkretny problem.
Zadawaj pytania, czy dana oferta jest rzeczywiście atrakcyjna? Może jako przedsiębiorca możesz liczyć na coś lepszego.
Zweryfikuje to.

3. Kupuj tego, czego na pierwszy rzut oka nie ma.

Dzięki moim kontaktom możesz zapytać się również o sprzęt spoza oficjalnej oferty Media Markt.
Sprawdzę, ile sztuk i jaką cenę mogę zaoferować za sprzęt potrzebny Twojej firmie.

4. Opłacaj wygodnie i Finansuj z korzyściami

Nie masz czasu na zakupy stacjonarne lub prowadzisz firmę na drugim końcu Polski? Przygotuje proformę i prześlę na maila.
Zależy Ci na stałych kosztach prowadzenia działalności? Przygotuje dla Ciebie najbardziej opłacalną ofertę Leasingową.
Może chcesz skorzystać z możliwości odroczonej płatności? Podpiszmy umowę i zacznijmy współpracę.
Pamiętaj, że jeżeli reprezentujesz instytucję lub spółkę skarbu Państwa przysługuje 14-dniowy termin płatności.

Jeśli zauważasz korzyści wynikające ze współpracy z działem Media Markt dla Firm — napisz.

Mikołaj Korsak

Specjalista ds. Sprzedaży B2B

Tel: +48 571 324 845

korsak@mediamarkt.pl



Artykuł sponsorowany

Biznes

2022-12-04, godz. 16:35 Pierwszy twist pojechał do Krajowy w Rumunii. Burmistrz chwali design pociągu Pesa Bydgoszcz dostarczyła do miasta Krajowa w Rumunii pierwszy z 17 zamówionych tramwajów Twist. Dotychczas fabryka przekazała na rynek rumuński 20 tego… » więcej 2022-11-30, godz. 15:50 300 osób znajdzie pracę w nowej fabryce Erbudu w Ostaszewie pod Toruniem Drewniane obiekty modułowe - na przykład szkoły, żłobki - będą powstawać w nowo otwartej fabryce MOD1 w Ostaszewie (gmina Łysomice). Podczas uroczystego… » więcej 2022-11-30, godz. 14:32 Obóz w Hiszpanii - idealna opcja, jeśli szukasz pomysłu na niezapomniane wakacje dla Twojego dziecka [reklama] Jeśli szukasz pomysłu na wakacje, które będą pełne wrażeń, z olbrzymią ilością atrakcji i czasu spędzonego w gronie rówieśników, to rozważ kolonie… » więcej 2022-11-30, godz. 13:49 Jazda po alkoholu w 2022 roku. Co za to grozi? [reklama] Prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu w Polsce niesie ze sobą szereg poważnych konsekwencji. Przepisy dotyczące tego wykroczenia zmieniły się w ciągu… » więcej 2022-11-28, godz. 13:40 Jak wygląda rynek pomp ciepła w Polsce? [reklama] Polska przoduje, jeżeli chodzi o popularność pomp ciepła. Obecnie rynek ten rośnie w naszym kraju zdecydowanie najszybciej na terenie Europy. Okazuje się… » więcej 2022-11-28, godz. 07:00 SZYBKIE I TANIE NADANIE PACZEK KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH [REKLAMA] Nadanie paczek to proces, który jest regularnie ulepszany na potrzeby klientów. Większość firm kurierskich oferuje możliwość nadania przesyłek w przeznaczonych… » więcej 2022-11-25, godz. 20:00 Firmy z Kujaw i Pomorza laureatami 25. edycji programu Przedsiębiorstwo Fair Play Nagroda główna - Statuetka Przedsiębiorstwa Fair Play 2022 trafiła do 10 firm - wśród nich jest Polmass Bydgoszcz. Kapituła przyznała także 5 nagród… » więcej 2022-11-25, godz. 13:06 Jak kupować artykuły spożywcze on-line? Pomoże aplikacja "InPost Fresh" [reklama] Polacy chętnie kupują w internecie ubrania, elektronikę czy artykuły gospodarstwa domowego. Od pewnego czasu coraz częściej decydują się także na kupowanie… » więcej 2022-11-24, godz. 11:40 Urządzamy stylową jadalnię z marką FORTE! Teraz krzesła z -20% zniżką [reklama] Chociaż w badaniach PAYBACK Opinion Poll najpopularniejszymi miesiącami, w których Polacy remontują mieszkania są maj, czerwiec i lipiec, to sklepy budowlane… » więcej 2022-11-24, godz. 09:35 Inowrocław zyskał jedną z najnowocześniejszych ocynkowni w Europie - To święta zakładu, pracowników, wszystkich pokoleń, które budowały Inofamę, a z punktu widzenia technologicznego to „XXI wiek plus” - mówi o nowej… » więcej
1234567