Dla towarzystw ubezpieczeniowych ugoda jest wygodną formą zakończenia procesu likwidacji szkody komunikacyjnej. Dzięki niej mogą obniżyć wartość odszkodowania, a także szybko zamknąć sprawę. Jak stwierdza Maciej Kamiński, ekspert rynku ubezpieczeniowego, wiceprezes Centralnej Ewidencji Wypadków i Kolizji (CEWiK), który będzie gościem audycji, standardowo likwidatorzy kontaktują się z zainteresowanym w formie pisemnej, w tym e-mailowej. Jednak praktyka pokazuje, że próbują też zawrzeć ugodę w czasie rozmowy telefonicznej. Są do tego odpowiednio przeszkoleni i umiejętnie prowadzą dyskusję, aby osiągnąć cel. A to może oznaczać, że nieświadomie zawarliśmy ugodę z ubezpieczycielem, zaniżając należne nam świadczenia.
Jak postępować w przypadku stłuczki czy drogowej kolizji? Jakie udokumentować zdarzenie, by było wiarygodne dla ubezpieczyciela?