Subject: Radio PiK
From: "michał zaręba" <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Fri, 02 Sep 2016 16:51:53 +0200

W nawiązaniu do pytań oraz rozmowy telefonicznej przesyłam stanowisko PKP 
S.A. w sprawie postępowania przetargowego dotyczącego dworca w Inowrocławiu:

PKP S.A. nie zgadza się z opinią, że postępowanie zostało źle przygotowane. 
Przygotowując przetarg Spółka dochowała wszelkiej, należytej staranności. 
PKP S.A. od lat realizuje szeroko zakrojony program modernizacji dworców 
kolejowych w całej Polsce i posiada bardzo duże doświadczenie w organizacji 
postępowań związanych z inwestycjami.

Planujemy, że ogłoszenie nowego przetargu na wybór wykonawcy prac na dworcu 
w Inowrocławiu nastąpi w przyszłym tygodniu. Powodem unieważnienia 
poprzedniego postępowania był fakt, iż najkorzystniejsza oferta przekraczała 
kwotę, jaką zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Należy 
zauważyć, iż oferta najkorzystniejsza nie jest ofertą o najniższej cenie. 
Oferta o najniższej cenie mieściła się w kwocie zabezpieczonej przez 
Zamawiającego.  Pragniemy zaznaczyć, że mimo przesunięcia terminu (nie z 
winy PKP S.A.), inwestycja jest przez spółkę kontynuowana.

Czas realizacji robót pożądany przez Zamawiającego, podany w warunkach 
przetargowych, wynosi  do 18 tygodni od dnia podpisania umowy, przy czym 
Wykonawca będzie miał prawo do skrócenia terminu. Data zakończenia robót 
zostanie wyliczona odpowiednio  w momencie podpisania umowy. Po 
uwzględnieniu czasu niezbędnego na powtórzenie przetargu na wybór nowego 
wykonawcy przewidujemy, że  inwestycja zakończy się na początku przyszłego 
roku.