800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
17 listopada 2023
W ramach radiowego „Dyżuru eksperta” rozmawialiśmy tym razem o profilaktyce i leczeniu nowotworów męskich. Na telefoniczne pytania Słuchaczy odpowiadali… Czytaj dalej »
10 listopada 2023
Gośćmi w radiowym studiu w ramach „Dyżuru eksperta” byli doradcy podatkowi. Rozmawialiśmy o podatkach oraz o ulgach podatkowych. Nasi eksperci odpowiadali… Czytaj dalej »
3 listopada 2023
Gośćmi piątkowego Dyżuru eksperta byli przedstawiciele ZUS i PFRON, którzy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, a także wyjaśniają m.in: Na… Czytaj dalej »
27 października 2023
Jak na razie platformy sprzedażowe nie mają obowiązku przekazywania danych swoich użytkowników do Urzędów Skarbowych. Projekt nowej ustawy zakłada, że… Czytaj dalej »
20 października 2023
Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%), a chore na raka piersi stanowią 36%… Czytaj dalej »
13 października 2023
W audycji poruszymy najważniejsze zagadnienia dotyczące wyborów do Sejmu, Senatu oraz ogólnokrajowego referendum. Gościem będzie Adam Dyla, dyrektor Delegatury… Czytaj dalej »
6 października 2023 - Wybory, referendum - edukacyjnie
W audycji powiemy o najważniejszych sprawach dotyczących zbliżających się wyborów do Sejmu, Senatu oraz referendum ogólnokrajowego. Omówimy kalendarium… Czytaj dalej »
29 września 2023
W najbliższym "Dyżurze eksperta" gościć będziemy przedstawicieli ZUS, którzy odpowiadać będą na telefoniczne pytania Słuchaczy (52 345-50-90) oraz wyjaśnią: … Czytaj dalej »
22 września 2023
Tematem piątkowego "Dyżuru eksperta" są podatki. Na telefoniczne pytania Słuchaczy czeka w trakcie programu doradca podatkowy, pod numerem: 52 345-50-90. Czytaj dalej »
15 września 2023
Opieka koordynowana w Podstawowej Opiece Zdrowotnej ma zapewnić przewlekle choremu pacjentowi kompletną diagnostykę i terapię. Cały proces jest nadzorowany… Czytaj dalej »