Od lat słucham Pana kompozycji i zastanawiam się czemu one nie stały się standardami jazzowymi. Nie myślał Pan, żeby dopisać do tych melodii teksty?
- Jeśli ktoś byłby zainteresowany nie mam nic przeciwko temu. Dla mnie melodia jest jednym z ważniejszych czynników w muzyce. Bez melodii i rytmu nie ma muzyki swingowej. W Polsce wszyscy są wykształceni na klasycznej muzyce, w Stanach mamy świetne wydziały jazzu. Na świecie żaden z jazzmanów nie udowodnił, że potrafi zagrać klasykę i na odwrót. To są zupełnie różne światy, inny rodzaj interpretacji frazy muzycznej.
Dlaczego niektóre kompozycje Pan numeruje, a nie tytułuje?
- Każda z tych kompozycji była pisana w różnym okresie. Potem kiedy wracam do tych utworów to wywracam kota do góry nogami, dopiero jak nagram, to ona zostaje uwieczniona, co nie znaczy, że jeśli mi natura pozwoli przeżyć, to za pięć lat ich nie zmienię.
- Jeśli ktoś byłby zainteresowany nie mam nic przeciwko temu. Dla mnie melodia jest jednym z ważniejszych czynników w muzyce. Bez melodii i rytmu nie ma muzyki swingowej. W Polsce wszyscy są wykształceni na klasycznej muzyce, w Stanach mamy świetne wydziały jazzu. Na świecie żaden z jazzmanów nie udowodnił, że potrafi zagrać klasykę i na odwrót. To są zupełnie różne światy, inny rodzaj interpretacji frazy muzycznej.
Dlaczego niektóre kompozycje Pan numeruje, a nie tytułuje?
- Każda z tych kompozycji była pisana w różnym okresie. Potem kiedy wracam do tych utworów to wywracam kota do góry nogami, dopiero jak nagram, to ona zostaje uwieczniona, co nie znaczy, że jeśli mi natura pozwoli przeżyć, to za pięć lat ich nie zmienię.