800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
25 sierpnia 2023
Gościmy ekspertów z ZUS i KRUS. Goście odpowiadają na telefoniczne pytania Słuchaczy, a także wyjaśnią: · Do kiedy orzeczenia ZUS o niezdolności do… Czytaj dalej »
18 sierpnia 2023
Nieposłuszny pies, czy niesforny kot? Co zrobić, aby pupil słuchał? Niezbędny w poprawie relacji pomiędzy opiekunem a zwierzakiem jest behawiorysta. Podczas… Czytaj dalej »
11 sierpnia 2023
Jak w każdy piątek radiowy „Dyżur eksperta”. Wakacje w pełni lecz nie zapominajmy o podatkach. Zaproszeni do studia goście, doradcy podatkowi wyczerpująco… Czytaj dalej »
5 sierpnia 2023
Narasta problem nałogów i uzależnień u dzieci i młodzieży - Internet, komórka, dopalacze, papierosy. Czy my, jako dorośli, rodzice, możemy temu zapobiec?… Czytaj dalej »
28 lipca 2023
W „Dyżurze eksperta” gościmy przedstawicieli ZUS-u i PFRON-u. Eksperci odpowiadają na na pytania: Kto, kiedy i w jakiej wysokości ją otrzyma czternastą… Czytaj dalej »
21 lipca 2023
W radiowym „Dyżurze eksperta” wracamy do zmian, według których od początku lipca br. obowiązują nowe kwoty wolne od podatku. Wszelkie wątpliwości rozwiała… Czytaj dalej »
14 lipca 2023
W ramach radiowego „Dyżuru eksperta” po raz kolejny na pytania Słuchaczy z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego, odpowiadał znany radca prawny, Henryk Maciejewski… Czytaj dalej »
7 lipca 2023
W piątkowym „Dyżurze eksperta” przede wszystkim o pracy wakacyjnej: - Na jaką umowę możemy podjąć taką pracę? - Jakie obowiązki ma pracodawca… Czytaj dalej »
30 czerwca 2023
W audycji gościmy doradcę podatkowego, który odpowiada na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące podatków od umów cywilno-prawnych, spadków i darowizn… Czytaj dalej »
23 czerwca 2023 - O bezpiecznym podróżowaniu
Jakie obowiązki ma kierujący hulajnogą elektryczną? Czy można poruszać się hulajnogą elektryczna z siodełkiem? Jak bezpiecznie podróżować kamperem?… Czytaj dalej »