Środa, 30 września 2020 r.   Imieniny: Wery, Honoriusza, Hieronim
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
Ogłoszenie własne nadawcy
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2020-09-25, godz. 13:18 27 września 2020 Problemy behawioralne psów są gorącym tematem wśród właścicieli czworonogów. O tym jak do nich nie dopuszczać i jak sobie z nimi radzić będziemy rozmawiać z n ... » więcej 2020-09-17, godz. 14:33 18 września 2020 Teleporada w POZ jest narzędziem, które zwiększa bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu medycznego. Może być udzielana po wcześniejszym umówieniu i rozpoznani ... » więcej 2020-09-10, godz. 11:59 11 września 2020 Pracowałeś w czasie wakacji poza granicami kraju? Jakie dokumenty będą potrzebne do rozliczenia 2020 roku? Dorabiasz zbierając i sprzedając grzyby? Cy powi ... » więcej 2020-09-01, godz. 15:23 4 września 2020 O czym uczeń, student musi pamiętać by nie stracić renty rodzinnej? Emerytura powszechna dla osób z rocznika 1953: Kto i kiedy otrzyma wyrównanie? Czy trzeba ... » więcej 2020-08-28, godz. 08:31 28 sierpnia 2020 W ramach „Dyżuru eksperta” w studiu Polskiego Radia PiK zasiądą doradcy podatkowi. Goście w audycji Tomasza Kaźmierskiego odpowiadali na telefoniczne pytania ... » więcej 2020-08-18, godz. 14:18 21 sierpnia 2020 Temtem „Dyżuru eksperta” będą uprawnienia pracownicze, nadużywanie przepisów prawa pracy w zakresie bezpłatnych urlopów i rozwiązywania umów za porozumieniem ... » więcej 2020-08-11, godz. 21:31 14 sierpnia 2020 Z wakacji mozna przywieźć wspaniałe wspomnienia, ale niektórzy oprócz pamiątek i zdjęć wracają z długami spowodowanymi kosztami leczenia. Udar, zawał, złamani ... » więcej 2020-08-06, godz. 20:37 7 sierpnia 2020 W audycji Ewy Kurzawy, z cyklu „Dyżur Eksperta”, Mirosława Bąk i Dariusz Lewandowski - inspektorzy z Państwowej Inspekcji Pracy odpowiadali na telefoniczne py ... » więcej 2020-07-30, godz. 16:04 31 lipca 2020 W ramach „Dyżuru eksperta” w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli doradcy podatkowi. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące ... » więcej 2020-07-21, godz. 19:40 24 lipca 2020 Przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mówić będą o: 1. Emeryturze powszechnej dla osób z rocznika 1953, 2. Dodatkowym zasiłku opiekuńczym, 3. ... » więcej
12345