Wtorek, 19 lutego 2019 r.   Imieniny: Arnolda, Konrada, Marcelego
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2019-02-13, godz. 14:46 15 lutego 2019 Od piątku 15 lutego możemy sprawdzić nasz e-PIT na portalu podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl . Po właściwym zalogowaniu, będziemy mogli wskazać czy c ... » więcej 2019-02-05, godz. 16:46 8 lutego 2019 Kto i kiedy musi rozliczyć się z przychodu, jeśli w ubiegłym roku dorabiał do swoich świadczeń emerytalnych? Kto jeszcze może skorzystać z Małego ZUS-u? Kto m ... » więcej 2019-01-29, godz. 20:58 1 lutego 2019 Złożenie rocznego zeznania podatkowego PIT za 2018 rok będzie łatwiejsze, ale czy to oznacza, że Urząd Skarbowy rozliczy PIT za nas ? W trakcie "Dyżuru Eksper ... » więcej 2019-01-24, godz. 11:33 25 stycznia 2019 W ostatni piątek stycznia gośćmi Ewy Kurzawy w audycji "Dyżur eksperta" byli: lekarz okulista i przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy odpowiadal ... » więcej 2019-01-18, godz. 09:59 18 stycznia 2018 Trzeci piątek stycznia w ramach "Dyżuru eksperta" był ponownie okazją do spotkania z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Bydgoszczy. Goście w audyc ... » więcej 2019-01-08, godz. 16:00 11 stycznia 2019 W "Dyżurze Eksperta" pojawili się ponownie doradcy podatkowi. Rozmawialiśmy o rozliczeniu 2018 roku z fiskusem. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiadali na te ... » więcej 2019-01-04, godz. 10:49 4 stycznia 2019 W pierwszy piątek 2019 w "Dyżurze Eksperta" pojawili się ponownie doradcy podatkowi. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchacz ... » więcej 2018-12-28, godz. 00:47 28 grudnia 2018 W ramach ostatniego już w tym roku "Dyżuru Eksperta" w studiu radiowym pojawili się ponownie doradcy podatkowi. Goście w audycji Piotra Majewskiego odpowiadli ... » więcej 2018-12-20, godz. 14:59 21 grudnia 2018 W studiu goście, pracownicy Centrum Powiadamiania Ratunkowego oraz przedstawicieli Straży Pożarnej i Policji. Rozmawiamy o bezpieczeństwie w okresie zimowym, ... » więcej 2018-12-11, godz. 13:44 14 grudnia 2018 Jak funkcjonuje e-ZLA? Jakie są korzyści dla pracownika, lekarza i pracodawcy z elektronicznych zwolnień lekarskich? Co w sytuacji kiedy lekarz nie będzie mó ... » więcej
12345