Sobota, 07 grudnia 2019 r.   Imieniny: Marcina, Ambrożego, Teodora
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2019-12-02, godz. 13:13 6 grudnia 2019 W piątkowym ”Dyżurze eksperta” mówić będziemy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji czyli „500 plus dla niesamodzielny ... » więcej 2019-11-25, godz. 14:15 29 listopada 2019 W ramach ostatniego w listopadzie "Dyżuru eksperta", Ewa Kurzawa zaprosiła do studia dietetyka oraz przedstawicieli NFZ, którzy odpowiadali na telefoniczne py ... » więcej 2019-11-21, godz. 17:14 22 listopada 2019 W ramach „Dyżuru eksperta” w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli doradcy podatkowi. Goście w audycji Ewy Kurzawy doradzali Słuchaczom z jakich ulg będziemy mo ... » więcej 2019-11-14, godz. 20:14 15 listopada 2019 W piątkowym „Dyżurze eksperta” powróciliśmy do tematu podatków. Z jakich ulg będziemy mogli skorzystać przy rozliczeniu 2019 roku? Jakie dokumenty, faktury i ... » więcej 2019-11-05, godz. 11:40 8 listopada 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli inspektorzy z Państwowej Inspekcji Pracy. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiadali na telefon ... » więcej 2019-10-23, godz. 15:24 25 października 2019 [wideo] W ramach ostatniego w październiku „Dyżuru eksperta” w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z bydgoskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ... » więcej 2019-10-15, godz. 16:32 18 października 2019 Depresja to choroba, która dotyka co dziesiątego człowieka. Znacznie częściej - aż u 30% - depresja występuje u pacjentów kardiologicznych. Dlatego też w trak ... » więcej 2019-10-10, godz. 21:51 11 października 2019 W ramach „Dyżuru eksperta” w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli doradcy, którzy odpowiadali na telefoniczne pytania naszych Słuchaczy, dotyczące ulg, z który ... » więcej 2019-10-03, godz. 15:05 4 października 2019 Z początkiem października w ramach „Dyżuru eksperta” wracamy do wciąż aktualnego tematu podatków. W studiu Polskiego Radia PiK ponownie zasiedli doradcy, któr ... » więcej 2019-09-24, godz. 13:21 27 września 2019 W ostatni piątek września na "Dyżurze eksperta" w Polskim Radiu PiK pojawiła się dr Dominika Gulda - behawiorysta. Gość w audycji Małgorzaty Burchardt opowiad ... » więcej
12345