Poniedziałek, 24 czerwca 2019 r.   Imieniny: Jana, Danuty / Nadano pierwszy odcinek Pokrzyw nad Brdą (1945)
Polskie Radio PiK » Dyżur eksperta » Dyżur eksperta
2018-11-29, 15:49 Ewa Kurzawa

30 listopada 2018

Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
Specjaliści NFZ w studiu Polskiego Radia PiK w Bydgoszczy/fot. Magdalena Gill
W ramach "Dyżuru Eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli specjaliści z Narodowego Funduszu Zdrowia. Goście Ewy Kurzawy odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy, dotyczące uruchomionej 13 listopada Telefonicznej Informacji Pacjenta, z jednym wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta, pod którym uzyskamy odpowiedź na pytania - jak uzyskać kartę EKUZ, gdzie znajduje się najbliższy szpital i jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Polskie Radio PiK - Dyżur z 30.11.2018

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta
W całym kraju, we wszystkich OW NFZ działa Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych

Zobacz także

2019-06-24, godz. 14:36 28 czerwca 2019 Czy w polskim prawie funkcjonuje definicja "pracy sezonowej"? Jakie prawa ma pracownik sezonowy? Czy można wypowiedzieć umowę o pracę na okres próbny? Na jaki ... » więcej 2019-06-20, godz. 15:35 21 czerwca 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" w studiu Polskiego Radia PiK pojawili się ponownie doradcy podatkowi. Goście Ewy Kurzawy skupili się na podatkach w kontekście waka ... » więcej 2019-06-12, godz. 12:09 14 czerwca 2019 W ramach "Dyżuru eksperta" mówiliśmy o podatkach w kontekście wakacji. Czy trzeba płacić podatek od sprzedaży zebranych przez siebie jagód, malin, grzybów? Cz ... » więcej 2019-06-03, godz. 15:18 7 czerwca 2019 W studiu Polskiego Radia PiK w ramach "Dyżuru eksperta" zasiedli przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpowiedzieć n ... » więcej 2019-05-30, godz. 16:13 31 maja 2019 W audycji Ewy Kurzawy, w studiu Polskiego Radia PiK zasiedli eksperci z Narodowego Funduszu Zdrowia, by wyjaśnić jak działa projekt "e-recepta". Goście audycj ... » więcej 2019-05-08, godz. 11:37 10 maja 2019 Czas na rozliczenie roku 2018 z fiskusem minął 30 kwietnia, ale... temat podatków aktualny jest przez cały rok. Podatki od spadków i darowizn, podatki od umów ... » więcej 2019-04-24, godz. 13:18 26 kwietnia 2019 W ostatni piątek kwietnia w "Dyżurze eksperta" po raz ostatni mówiliśmy o rozliczeniu z "fiskusem" - przypominając, że ostateczny termin składania zeznań poda ... » więcej 2019-04-15, godz. 13:03 19 kwietnia 2019 W audycji Ewy Kurzawy pojawili się specjaliści z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i odpowiadali na telefoniczne pytania Słuchaczy o 13. emeryturę. Kto i kiedy ... » więcej 2019-04-11, godz. 14:56 12 kwietnia 2019 W audycji Ewy Kurzawy przy mikrofonach w studiu Polskiego Radia PiK ponownie zasiedli doradcy podatkowi, by w ramach "Dyżuru Eksperta" odpowiedzieć na telefon ... » więcej 2019-04-04, godz. 15:00 5 kwietnia 2019 Na "Dyżurze eksperta" pojawili się ponownie z doradcy podatkowi, którzy udzielali informacji na temat rozliczenia roku 2018. Goście w audycji Ewy Kurzawy odpo ... » więcej
12345